Online Marketing Plan schrijven

Wilt u meer halen uit uw online marketing activiteiten?  Wilt u een betere online strategie? Krijg een duidelijk overzicht van alle online marketing activiteiten gebaseerd op uw online marketing doelstellingen..

Wat is een Online Marketing Plan?

Een Online Marketing Plan is een overzichtelijke aanpak voor al uw Online Marketing activiteiten. Uw online acties, het plannen van de kanalen, het opstellen van content, het bepalen van welke informatie waar moet komen, het inplannen van berichten, redactie voering, de tone of voice, de merk beleving.

Kortom, alles wat er bij komt kijken om Online Marketing voor uw organisatie goed op te zetten of sterker te maken.

Waarom is een Online Marketing Plan belangrijk?

Een Online Marketing plan levert veel duidelijkheid voor de interne organisatie. Zo weet iedereen wat er wel en niet prioriteit heeft. Het levert het kader waarin de activiteiten gebeuren.

De content kalender, het online budget, welke berichten er gemaakt worden, hoe de berichten passen bij uw merk uitstraling, het bijblijven van actualiteiten (of juist niet), de tone of voice, welke kanalen belangrijk zijn, etc.

Wanneer is een Online Marketing Plan belangrijk?

Een Online Marketing plan wordt  belangrijk als de Online Marketing versnipperd is (geworden) in de organisatie. Bijvoorbeeld losse posts, lege kanalen, oude accounts, soms af en toe opgepakt door stagiaires, geen tijd om het er even bij te doen.

Wanneer Online Marketing een belangrijk (verkoop, service, communicatie) kanaal voor u is geworden.  Het vereist namenlijk continue aandacht en zorg.

Wat zit er in een Online Marketing Plan?

Een Online Marketing Plan is een overzichtelijke aanpak voor al uw Online Marketing activiteiten.

De algemene planning, de budgetten, het personeel/bezetting, het merk (de verhalen die passen bij uw merk), een content boom (met welke items belangrijk zijn in de ogen van uw klant), de lessen van vorige periodes, de content planning (op algemeen niveau), lessen van de beste posts om te leren voor de volgende, enkele rapportages van de effectiviteit van de middelen.

Hoe doen we dat?

Eerst  kunnen we de strategie en bijbehorende doelen opstellen, daarna de KPI’s definieren in een scorecard, en dan invullen met diverse online middelen en bijbehorend budget. Een mooi overzicht in een online jaarplan.

Hoe lang duurt dat?

Doorgaans kan een Online Marketing strategie in ongeveer 2-3 maanden klaar zijn.

Wat is dan het resultaat?

Met een online marketingplan heeft u:

  •  Online gekoppeld aan uw marketing en organisatie doelstellingen
  • Uw online promotie doelstellingen overzichtelijk op een rij
  • Een goed en duidelijk strategisch online marketing plan
  • Een strategie gedefinieerde aanpak voor online
  • Een werkzame online marketing kalender voor uw team
  • Kaders voor uw social media

Inclusief

  • Kanaal keuze, doelen, budgettering, creatief materiaal briefing, planning, en campagne calender
  • Content overview, artikel onderwerpen en aanpak
  • Commerciele kanaal calculaties
  • Per kanaal een high level aanpak
  • Content creatie proces meer inzichtelijk

Wat is dan de investering?

Het is maatwerk en we houden rekening met uw situatie. Ook omdat de ene organisatie erg weinig doet aan online en de ander compleet drijft op online. Na een verkennend gesprek kunnen we komen tot een passend voorstel.

Extra mogelijkheden

  • Content strategie samen afstemmen
  • Website techniek voor performance verbetering in kaart brengen
  • Opstellen van digitale proposities & verdienmodellen
  • Creatie van online materiaal
  • Hulp bij uitvoeren van het digitaal plan
  • Tips voor leveranciers selectie
  • Persona ontwerp

Voordelen

  • Digital Marketing aanpak gekoppeld aan marketing en organisatie doelstellingen
  • De online promotie doelstellingen overzichtelijk op een rij
  • Een goed en duidelijk strategisch online marketing plan
  • Een helder jaarplan voor online
  • Samenwerken met ervaren marketeers

Handige Artikelen

Zo schrijft u een online marketing plan in 10 stappen

Om antwoord te geven op de vraag "Hoe schrijf ik een online marketing plan?" vind u hier een overzicht van 10 stappen om een online marketing plan op te stellen. Dat helpt u enorm bij het versterken van uw online impact. Hoe schrijf ik een online marketing plan? Online bevat veel specialisaties....

Klant reakties

“Prettige en goede samenwerking met veel kennis en expertise. We wisten al veel, maar door de cijfermatige onderbouwing, analyses en het overzicht van de te nemen acties hebben we een goed praktisch handvat wat nu te doen.”

 Zeer nuttig, biedt mooie richting en houvast voor verdere groei van mijn onderneming. We zijn zeer tevreden over de aanpak en het resultaat.”

Mickey Ortega

Directeur, Artega

.

”Als eigenaar van een groeiende onderneming was het fijn te ervaren dat het expertise gebied van Comma Online rijkt van meetbare details tot aan inzicht van en vertaling naar bedrijfsbelangen.

Daarnaast erg vriendelijk, prettig in de omgang en gevoel voor humor. Een absolute topper om mee samen te werken!” 

Gerard Petersen

Directeur CAP5 B.V., CAP5

Contact

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op of vraag een offerte aan. We helpen u graag.

Vrijblijvend gesprek nodig?

Heeft u behoefte aan een direct vrijblijvend gesprek? Boek dan hier gelijk gemakkelijker een afspraak in de agenda.